veelgestelde vragen

Het is natuurlijk altijd goed om contact met ons op te nemen maar misschien staat jouw vraag hier tussen. Zo heb je gelijk antwoord op je vraag! Wil je ons toch graag mailen? Dat kan via info@vitavera.nl. 

 

Ik heb iets moois gezien in de webwinkel. Kan ik dit apart laten leggen?

Het reserveren van producten is helaas niet mogelijk. Zo krijgt iedereen een eerlijke kans om iets te kunnen bestellen en voor mij is het fijn om op deze manier overzicht te houden in de webwinkel.

 

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil er toch nog iets bij. Kan dat nog zonder dat ik dubbele verzendkosten betaal? 

Dat is geen probleem! Neem even contact met ons via info@vitavera.nl. Als je pakket nog niet verzonden is, zorgen wij ervoor dat je geen dubbele verzendkosten betaalt. Het scheelt ons weer verpakkingsmateriaal en dat is weer beter voor het milieu. Win win situatie dus!

 

Kan ik bij jou langskomen om te kijken?

Nee, dat kan helaas niet. We zijn bewust een webwinkel en hebben dus geen fysieke winkel. 

 

Ik ben toch niet helemaal blij met mijn bestelling en wil het liever retourneren. Kan dat?

Het kan weleens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw huis naar Vitavera zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.

Wij verzenden gratis bij een bestelling binnen Nederland vanaf €75,- (gratis verzenden naar België en Duitsland vanaf €125,-). Als je je producten retourneert, waardoor het orderbedrag onder de €75,- komt, verrekenen wij deze verzendkosten alsnog. 

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Vitavera geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@vitavera.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

retouradres:

Vitavera

Willibrorduslaan 124

1216PD Hilversum

 

Ik wil mijn bestelling annuleren. Kan dat? 

Je bestelling kan geannuleerd worden als deze nog niet verstuurd is. Je weet of je bestelling verstuurd is als je een mail hebt ontvangen dat je bestelling onderweg is. Heb je deze mail nog niet ontvangen? Stuur dan even een mail naar info@vitavera.nl waarin je duidelijk aangeeft dat je je bestelling wilt annuleren. 

 

Ik heb een bestelling geplaatst en nu zie ik een kortingsactie. Kan dit verrekend worden? 

Natuurlijk vinden we het vervelend als je een kortingsactie misloopt maar toch kunnen we hier geen rekening mee houden. Dat zou namelijk betekenen dat we nooit meer een leuke kortingsactie kunnen doen omdat de bestellingen elke dag binnen komen. Er is altijd wel een bestelling die een uur, een dag of een paar dagen later binnenkomt dan de kortingsactie. Kortingen worden daarom ook niet naderhand teruggestort. Hou onze nieuwsbrief en social media in de gaten om gebruik te maken van eventuele kortingsacties en voorkom zo dat je iets mist!

 

Wat kost het om mijn bestelling te verzenden?

De verzendkosten worden weergegeven tijdens het bestelproces. De hoogte van de kosten hangt af van het gewicht van het pakket en de grootte van de bestelde artikelen, evenals het land van bestemming.

Je kunt ook voor Vitavera kiezen als verzendoptie. Je betaalt hiervoor minder kosten dan als je je pakket laat versturen via postnl. Deze mogelijheid is er voor de volgende plaatsen: Ankeveen, Bussum, Blaricum, Eemnes, 's-Graveland, Hilversum, Kortenhoef, Laren, Loenen, Loosdrecht, Maartensdijk, Naarden, Nederhorst den Berg, Soest, Vreeland.

 

Is mijn betaling gelukt?

Het kan natuurlijk gebeuren dat er iets mis gaat met jouw betaling. Hoe weet je nu zeker of deze goed is doorgekomen, nadat je bijvoorbeeld een foutmelding hebt gekregen?

Check je eigen bankafschrift even om te zien of het bedrag is afgeschreven.
Twijfel je nog steeds? Neem dan contact op via info@vitavera.nl. Dan kijken we even na of de betaling goed is doorgekomen.

Weet je eigenlijk al zeker dat jouw betaling niet goed is doorgekomen? Dan is je bestelling ook niet geplaatst. Dit betekent dat je je bestelling opnieuw moet plaatsen en ook opnieuw een betaling moet uitvoeren.

 

Mijn edelsteen heeft een krasje of vlekje. Hoe kan dat?

Edelstenen zijn natuurproducten die worden gevonden diep in de mijnen, grotten of grond. Sommigen zijn al miljoenen jaren oud. Dan kun je wel nagaan dat ze niet altijd helemaal puntgaaf zijn zonder een krasje of vlekje. Het is en blijft een natuurproduct. Sommige stukken zijn ook broos van zichzelf en kunnen loslaten tijdens het verzenden, ondanks het goede inpakken voor het verzenden. We kunnen klachten van een kras, vlek of het loslaten van broze stukjes dan ook niet als klacht accepteren. Mocht een stuk gebroken of op een andere manier kapot binnenkomen, dan is het uiteraard een ander verhaal. Neem dan zeker contact met ons op via info@vitavera.nl

 

Ik weet niet wat voor edelsteen ik heb. Kun jij mij verder helpen?

We determineren geen edelstenen en beantwoorden alleen vragen over edelstenen die bij ons gekocht zijn. Wil je toch weten wat voor edelsteen je hebt? Informeer dan bij de (web)winkel waar je het vandaan hebt. 

 

Ontvang ik een beschrijving bij mijn bestelling van elke edelsteen die ik gekocht heb?

Nee, om papier te besparen, en dus het milieu, doen we dit niet. Wil je toch een beschrijving? Dan kun je die op onze website vinden. Je kunt in de zoekbalk op de website heel makkelijk zoeken op de edelsteen waar je meer informatie over wilt. Op je factuur staan de namen van de edelstenen die je besteld hebt. 

 

Ik ben op zoek naar......Kun jij mij helpen? 

Op de website vind je linksboven in de hoek een "zoekbalk". Hier kun je intypen wat je zoekt. Door daarna op enter te klikken, krijg je een overzicht van de producten die we op dit moment op voorraad hebben van hetgeen je hebt ingetypt.

Onze edelstenen staan ook op naam op de website. 

Soms ben je op zoek naar een bepaald soort edelsteen in een bepaalde vorm of grootte. Laat ons gerust je wensen weten dan gaan wij met jouw wensenlijstje op zoek! Mail dan naar info@vitavera.nl

 

Welke edelsteen ondersteunt bij.......?

Onder het kopje edelstenen op de website, vind je een handige lijst waarin je kunt zoeken op klacht en welke edelsteen jou kan ondersteunen bij die klacht. Je kunt ook zoeken op edelsteen. Achter de naam van de edelsteen staat de werking die bij deze edelsteen past. 

Mocht je specifieke vragen hebben, dan kun je ons altijd even mailen!

 

Ik wil ook graag een webwinkel in edelstenen beginnen. Bij welke groothandel koop jij je producten?

Altijd leuk als je ook iets met edelstenen wilt gaan doen. We raden dan ook zeker aan om daar mee te beginnen! Helaas geven we geen antwoord op jouw vraag. Wij zijn ook ergens (bij het begin) begonnen en hebben ook alles zelf uitgezocht en ondervonden. We wensen je natuurlijk heel veel succes!

 

Kun je mijn bestelling vast opsturen als ik je een bewijs van overmaken stuur?

Nee helaas. We sturen bestellingen pas op zodra de betaling via overschrijving bij ons binnen is, het bedrag is overgemaakt via Ideal, Bancontact, PayPal of als er een goedkeuring binnen is via Klarna. 

 

Hoe lang heb ik de tijd om mijn bestelling te betalen als ik kies voor vooraf overmaken? 

Je hebt 24 uur de tijd om het bedrag van je bestelling naar ons over te maken. Na 24 uur wordt je bestelling door ons geannuleerd. De bestelde artikelen blijven anders onnodig op uitverkocht staan in onze webwinkel. 

 

Kan ik mijn bestelling bij jou ophalen?

Ja, dat kan! Je kunt dit aangeven tijdens het bestelproces. Ophalen bij Vitavera staat iets verder in het bestelproces. Je ontvangt van ons een berichtje wanneer je bestelling klaarstaat.

Ik zou graag een uitgeprinte factuur willen, kan dit? 

We sturen geen papieren factuur mee met je bestelling. Je factuur kun je vinden in je mail bij je bestelbevestiging en kun je eventueel zelf uitprinten bijvoorbeeld als de factuur op naam van je bedrijf staat. Dit doen wij om zoveel mogelijk papier, en dus het milieu, te sparen. 

 

Ik ben vergeten dat ik gratis verzenden krijg boven een bepaald bedrag. Kan ik het gratis verzenden alsnog krijgen? 

Is je order al afgerond, dan kunnen we dit helaas niet meer veranderen. Hou dus goed zelf in de gaten bij welk bedrag wij je verzendkosten betalen (per land verschillend) en of je er voor kiest om nog een artikel toe te voegen om op dit bedrag uit te komen. 

 

Hoe houden jullie rekening met duurzaamheid?

Vitavera vindt duurzaamheid en het milieu erg belangrijk. We houden hier dan ook op verschillende manieren rekening mee.

  • ons inpakmateriaal is zoveel mogelijk gerecycled. Mensen in onze omgeving bewaren dozen, plastic en ander inpakmateriaal zodat wij dat kunnen hergebruiken. Daarbij hebben we contact met twee grote bedrijven die de zakken opvulchips, bubbelfolie en shredderkarton voor ons bewaren omdat het anders weggegooid wordt.
  • tape om de doos met jouw bestelling dicht te maken is van papiertape. Na gebruik kan de doos met papiertape dan ook bij het oud papier voor recycling. 
  • we snappen dat het leuk is om een beschrijving te ontvangen van je bestelde edelstenen. Om papier te besparen, en dus het milieu, doen we dit niet. Wil je toch een beschrijving? Dan kun je die op onze website vinden. Je kunt in de zoekbalk op de website heel makkelijk zoeken op de edelsteen waar je meer informatie over wilt. Op je factuur staan de namen van de edelstenen die je besteld hebt. 
  • je factuur kun je vinden in je mail bij je bestelbevestiging en kun je eventueel zelf uitprinten bijvoorbeeld als de factuur op naam van je bedrijf staat. Ook dit doen wij om zoveel mogelijk papier te besparen. 
  • onze palo santo is afkomstig uit Peru. De boom laat de houtjes op een natuurlijke manier vanzelf los. Hier worden dus géén bomen voor gekapt. Iets wat wij erg belangrijk vinden bij Vitavera. Het hout moet daarna nog 4 tot 10 jaar rijpen voordat de heerlijke geur vrijkomt waar de palo santo bekend om staat. Geen toevoegingen dus maar puur natuur van moeder aarde!
  • als je een koord bij je hanger ontvangt, ontvang je een koord van wax katoen en niet van écht leer. Per jaar worden er rond de 1 miljard dieren gedood, alleen voor het leer. Door een wax katoen koord te gebruiken, proberen we het dierenleed tegen te gaan.
  • bij onze smudge artikelen zul je geen veren vinden omdat we niet weten of deze veren zorgen voor dierenleed (bijvoorbeeld door middel van het plukken van de veren) én omdat je ook zelf een mooie veer kunt vinden die op een natuurlijke manier is losgelaten. Heb je gelijk weer een frisse neus gehaald!
  • wij kopen onze edelstenen onder andere in bij mensen die de edelstenen zelf hebben gevonden op plekken over de hele wereld waardoor de edelstenen direct en met zorg en kennis worden geïmporteerd. 
  • bij onze lampen kun je kiezen voor een led lampje. Met een led lampje in je lamp denk jij aan het milieu omdat het een hogere energie effeciëntie, (maar liefst 90%!) heeft ten op zichte van een gloeilamp. Er wordt dus minder energie gebruikt. Er gaat bij een led lamp geen energie verloren aan het verhitten van een gloeidraad. Een led lamp gaat 15 tot 25 keer langer mee dan een gloeilamp. Beter dus voor het milieu en daar is Vitavera zeker een voorstander van! Hou er wel rekening mee dat een led lamp minder warm wordt dan een gloeilamp en dat je zoutlamp sneller vochtig zal worden. 
  • het cadeaupapier en de cadeauzakjes waar wij jouw cadeautjes mee inpakken zijn zoveel mogelijk gedrukt op wit gerecycled FSC - papier en in Nederland geproduceerd. 
  • als we jouw pakketje zelf langs komen brengen bij jou, ontvang je je bestelling in een papieren draagtas die door de fabrikant FSC gecertificeerd zijn en volledig duurzaam. Uiteraard kan dit alleen als je bestelling dit toelaat en niet te zwaar is.

 

Mijn edelsteen is gebroken. En nu?

Dat is balen natuurlijk! Het goede nieuws is dat je deze edelstenen nog steeds voor je spirituele doeleinden kunt gebruiken. De energie in de edelsteen verandert niet: je hebt nu alleen meerdere stukken. 

 

Er is iets kapot gegaan bij het verzenden van mijn bestelling. Help!

Dat is zeker niet de bedoeling! Mail zo snel mogelijk, in elk geval binnen 2 dagen, naar info@vitavera.nl.

 Zet in deze mail in ieder geval: 

  • je ordernummer
  • uitleg over de beschadiging
  • duidelijke foto's 
  • jouw contactgegevens

Uiteraard gaan we kijken naar een oplossing!

 

Hoe moet ik mijn edelstenen opladen en / of ontladen? 

We hebben een speciale pagina met informatieve stukjes waar we onder andere antwoord geven op deze vraag. Neem zeker eens een kijkje!

 

Het artikel dat ik graag wil bestellen, staat op uitverkocht. Komt het nog opnieuw binnen?

Niet alle artikelen in de webwinkel komen weer opnieuw binnen. We hebben "unieke" artikelen in de webwinkel waar er maar 1 van is maar ook artikelen uit voorraad. Bij het desbetreffende artikel staat vermeld of het is "uitverkocht" en dus niet meer te bestellen is of dat het "tijdelijk uitverkocht" is. In het laatste geval komt het artikel weer terug. We hopen dat je dan nog even geduld hebt... 

 

Kan ik mijn bestelling als cadeautje door jou laten inpakken?

Ja dat kan! Tijdens het bestelproces kun je bij elk product aangeven of je het ingepakt wilt hebben. Daarbij kun je ook nog kiezen of het een cadeautje is voor een jongen, een meisje of een volwassene. Je cadeautje wordt ingepakt met mooi, stevig cadeaupapier. We vragen hier wel een kleine vergoeding voor maar we maken er dan ook een feestje van om uit te laten pakken!

Wil je een kaartje bij je cadeautje? Ook dat kan! Er zit niet standaard een kaartje bij maar je kunt de tekst voor op het kaartje invullen in het veld "opmerkingen" dan doen wij het handgeschreven kaartje erbij. 

 

Verkoopt Vitavera ook cadeaubonnen?

Ja die hebben we! De cadeaubon wordt per post verzonden en we bieden tevens de mogelijkheid aan deze in te laten pakken. Iedere cadeaubon bevat een uniek referentienummer. Onze cadeaubonnen zijn ideaal als je niet weet wat je die speciale persoon moet geven of welke edelsteen zijn of haar favoriet is. Koop in plaats daarvan een cadeaubon en vul zelf de waarde hiervan in. 

 

Mag ik een foto van jouw website ongevraagd gebruiken?

Daar kunnen we een heel kort antwoord op geven: nee dat mag niet. Er zit auteursrecht op onze foto's en die mag je dus niet zomaar gebruiken. 

 

Ik zou graag een groot aantal willen bestellen van een bepaald product. Kan ik daarvoor een korting krijgen?

Je kunt ons met deze vraag het beste even een mailtje sturen zodat we kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn. Ons mailadres is info@vitavera.nl.

 

Waarom hanteren jullie een minimaal orderbedrag? 

Bij Vitavera hanteren we een minimaal orderbedrag van €10,-. Door minder kleine bestellingen, denken we aan duurzaamheid omdat we minder verpakkingsmateriaal gebruiken. Daarnaast is een bedrag onder de €10,- voor ons als bedrijf verliesgevend en we willen je natuurlijk wel onze mooie producten blijven aanbieden, ook in de toekomst!

 

Waarom is mijn bestelling geannuleerd?

Je bestelling kan door ons worden geannuleerd als je hebt aangegeven van je bestelling af te zien. Dit kan alleen als je nog geen mail van ons hebt ontvangen dat je bestelling is verzonden. Je bestelling kan ook worden geannuleerd als je hebt gekozen voor "vooraf overmaken" en dit niet binnen 24 uur voldaan is.

 

Zijn de reviews op jullie website echt?

We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door Webwinkelkeur.

Webwinkelkeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dat zijn lees je hier.

Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.

 

Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@vitavera.nl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2019 - 2024 VitaVera | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel