veelgestelde vragen

Het is natuurlijk altijd goed om contact met ons op te nemen maar misschien staat jouw vraag hier tussen. Zo heb je gelijk antwoord op je vraag! Wil je ons toch graag mailen? Dat kan via info@vitavera.nl

 

Ik heb iets moois gezien in de webwinkel. Kan ik dit apart laten leggen?

Het reserveren van producten is helaas niet mogelijk. Zo krijgt iedereen een eerlijke kans om iets te kunnen bestellen en ik vind het fijn om op deze manier mijn overzicht te houden in de webwinkel.

 

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil er toch nog iets bij. Kan dat nog zonder dat ik dubbele verzendkosten betaal? 

Dat is geen probleem! Neem even contact met ons via info@vitavera.nl. Als je pakket nog niet verzonden is, zorgen wij ervoor dat je geen dubbele verzendkosten betaalt. Het scheelt ons weer verpakkingsmateriaal en dat is weer beter voor het milieu. Win win situatie dus!

 

Kan ik bij jou langskomen om te kijken?

Nee, dat kan helaas niet. We zijn bewust een webwinkel en geen fysieke winkel. Je kunt je bestelling wel bij ons op komen halen. Dit kun je aangeven tijdens het bestelproces (iets verder in het bestelproces) zodat we een afspraak kunnen maken voor een dag en tijdstip dat voor ons beide uitkomt.

 

Ik ben toch niet helemaal blij met mijn bestelling en wil het liever retourneren. Kan dat?

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw huis naar Vitavera zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.

Wij verzenden gratis bij een bestelling vanaf €75. Als je je producten retourneert, waardoor het orderbedrag onder de €75 komt, verrekenen wij deze verzendkosten alsnog. 

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Vitavera geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@vitavera.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

retouradres:

Vitavera

Willibrorduslaan 124

1216PD Hilversum

 

Ik wil mijn bestelling annuleren. Kan dat? 

Je bestelling kan geannuleerd worden als deze nog niet verstuurd is. Je weet of je bestelling verstuurd is als je een mail hebt ontvangen dat je bestelling onderweg is. Heb je deze mail nog niet ontvangen? Stuur dan even een mail naar info@vitavera.nl waarin je duidelijk aangeeft dat je je bestelling wilt annuleren. 

 

Ik heb een bestelling geplaatst en nu zie ik een kortingsactie. Kan dit verrekend worden? 

Natuurlijk vinden we het vervelend als je een kortingsactie misloopt maar toch kunnen we hier geen rekening mee houden. Dat zou namelijk betekenen dat we nooit meer een leuke kortingsactie kunnen doen omdat de bestellingen elke dag binnen komen. Kortingen worden dus ook niet naderhand teruggestort. Hou onze nieuwsbrief en social media in de gaten om gebruik te maken van eventuele kortingsacties en voorkom zo dat je iets mist!

 

Wat kost het om mijn bestelling te verzenden?

De verzendkosten worden weergegeven tijdens het bestelproces. De hoogte van de kosten hangt af van het gewicht van het pakket en de grootte van de bestelde artikelen, evenals het land van bestemming.

 

Is mijn betaling gelukt?

Het kan natuurlijk gebeuren dat er iets mis gaat met jouw betaling. Hoe weet je nu zeker of deze goed is doorgekomen, nadat je bijvoorbeeld een foutmelding hebt gekregen?

Check je eigen bankafschriften even om te zien of het bedrag is afgeschreven.
Twijfel je nog steeds? Neem dan contact op via info@vitavera.nl. Dan kijken we even na of de betaling goed is doorgekomen.

Weet je eigenlijk al zeker dat jouw betaling niet goed is doorgekomen? Dan is je bestelling ook niet geplaatst. Dit betekent dat je je bestelling opnieuw moet plaatsen en ook opnieuw een betaling moet uitvoeren.

 

Mijn edelsteen heeft een krasje of vlekje. Hoe kan dat?

Edelstenen zijn natuurproducten die worden gevonden diep in de mijnen, grotten of grond. Sommigen zijn al miljoenen jaren oud. Dan kun je wel nagaan dat ze niet altijd helemaal puntgaaf zijn zonder een krasje of vlekje. Het is en blijft een natuurproduct. Sommige stukken zijn ook broos van zichzelf en kunnen loslaten tijdens het verzenden, ondanks het goede inpakken voor het verzenden. We kunnen klachten van een kras, vlek of het loslaten van broze stukjes dan ook niet als klacht accepteren. Mocht een stuk gebroken of op een andere manier kapot binnenkomen, dan is het uiteraard een ander verhaal. Neem dan zeker contact met ons op via info@vitavera.nl

 

Ik weet niet wat voor edelsteen ik heb. Kun jij mij verder helpen?

We beantwoorden alleen vragen over edelstenen die bij ons gekocht zijn. Wil je toch weten wat voor edelsteen je hebt? Informeer dan bij de (web)winkel waar je het vandaan hebt. 

 

Ontvang ik een beschrijving bij mijn bestelling van elke edelsteen die ik gekocht heb?

Nee, om papier te besparen, en dus het milieu, doen we dit niet. Wil je toch een beschrijving? Dan kun je die op onze website vinden. Je kunt in de zoekbalk op de website heel makkelijk zoeken op de edelsteen waar je meer informatie over wilt. Op je factuur staan de namen van de edelstenen die je besteld hebt. 

 

Ik ben op zoek naar......Kun jij mij helpen? 

Op de website vind je linksboven in de hoek een "zoekbalk". Hier kun je intypen wat je zoekt. Door daarna op enter te klikken, krijg je een overzicht van de producten die we op dit moment op voorraad hebben van hetgeen je hebt ingetypt. 

Soms ben je op zoek naar een bepaald soort edelsteen in een bepaalde vorm of grootte. Laat ons gerust je wensen weten dan gaan wij met jouw wensenlijstje op zoek! Mail dan naar info@vitavera.nl

 

Welke edelsteen ondersteunt bij.......?

Onder het kopje edelstenen op de website, vind je een handige lijst waarin je kunt zoeken op klacht en welke edelsteen jou kan ondersteunen bij die klacht. Je kunt ook zoeken op edelsteen. Achter de naam van de edelsteen staat de werking die bij deze edelsteen past. 

Mocht je specifieke vragen hebben, dan kun je ons altijd even mailen!

 

Ik wil ook graag een webwinkel in edelstenen beginnen. Bij welke groothandel koop jij je producten?

Altijd leuk als je ook iets met edelstenen wilt gaan doen. We raden dan ook zeker aan om daar mee te beginnen! Helaas geven we geen antwoord op jouw vraag. Wij zijn ook ergens (bij het begin) begonnen en hebben ook alles zelf uitgezocht en ondervonden. We wensen je natuurlijk heel veel succes!

 

Kun je mijn bestelling vast opsturen als ik je een bewijs van overmaken stuur?

Nee helaas. We sturen bestellingen pas op zodra de betaling via overschrijving bij ons binnen is, het bedrag is overgemaakt via Ideal of Bancontact of als er een goedkeuring binnen is via Klarna. 

 

Hoe lang heb ik de tijd om mijn bestelling te betalen als ik kies voor vooraf overmaken? 

Je hebt 3 (werk) dagen de tijd om het bedrag van je bestelling naar ons over te maken. Na die drie dagen wordt je bestelling door ons geannuleerd. De bestelde artikelen blijven anders onnodig op uitverkocht staan in onze webwinkel. 

 

Kan ik mijn bestelling bij jou ophalen?

Ja dat kan! Je mag je bestelling dan alsnog plaatsen via de webwinkel. Zo weten wij precies wat je op wilt halen en of het een cadeautje is voor iemand. Als je bestelling klaarstaat, ontvang je een mailtje en maken we een afspraak op een dag dat voor ons beide uitkomt. Je kunt je bestelling ophalen van maandag tot en met vrijdag. 

 

Mijn edelsteen is gebroken. En nu?

Dat is balen natuurlijk! Het goede nieuws is dat je deze edelstenen nog steeds voor je spirituele doeleinden kunt gebruiken. De energie in de edelsteen verandert niet: je hebt nu alleen meerdere stukken. 

 

Er is iets kapot gegaan bij het verzenden van mijn bestelling. Help!

Dat is zeker niet de bedoeling! Mail zo snel mogelijk, in elk geval binnen 2 dagen, naar info@vitavera.nl.

 Zet in deze mail in ieder geval: 

  • je ordernummer
  • uitleg over de beschadiging
  • duidelijke foto's 
  • jouw contactgegevens

Uiteraard gaan we kijken naar een oplossing!

 

Hoe moet ik mijn edelstenen opladen en / of ontladen? 

We hebben een speciale pagina met informatieve stukjes waar we onder andere antwoord geven op deze vraag. Neem zeker eens een kijkje!

 

Het artikel dat ik graag wil bestellen, staat op uitverkocht. Komt het nog opnieuw binnen?

Niet alle artikelen in de webwinkel komen weer opnieuw binnen. We hebben "unieke" artikelen in de webwinkel waar er maar 1 van is maar ook artikelen uit voorraad. Bij het desbetreffende artikel staat vermeld of het is "uitverkocht" en dus niet meer te bestellen is of dat het tijdelijk uitverkocht" is. In het laatste geval komt het artikel weer terug. We hopen dat je dan nog even geduld hebt...

 

Kan ik mijn bestelling als cadeautje door jou laten inpakken?

Ja dat kan! Tijdens het bestelproces kun je bij elk product aangeven of je het ingepakt wilt hebben. Daarbij kun je ook nog kiezen of het een cadeautje is voor een jongen, een meisje of een volwassene. Je cadeautje wordt ingepakt met mooi, stevig cadeaupapier. We vragen hier wel een kleine vergoeding voor maar we maken er dan ook een feestje van om het uit te laten pakken!

 

Verkoopt Vitavera ook cadeaubonnen?

Ja dat doen we! Deze worden per post verzonden en we bieden teven de mogelijkheid aan deze in te laten pakken. Iedere cadeaubon bevat een uniek referentienummer. Onze cadeaubonnen zijn ideaal als je niet weet wat je die speciale persoon moet geven of welke edelsteen zijn of haar favoriet is. Koop in plaats daarvan een cadeaubon en vul zelf de waarde hiervan in. 

 

Mag ik een foto van jouw website ongevraagd gebruiken?

Daar kunnen we een heel kort antwoord op geven: nee dat mag niet. Er zit auteursrecht op onze foto's en die mag je dus niet zomaar gebruiken. 

 

Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@vitavera.nl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2019 - 2022 VitaVera | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel